19‏/07‏/2011

بالونة

في حاجات لازم علشان نعرف درجة قوتها بنكسرها
وحاجات لازم علشان نعرف اننا عايزنها بنخسرها
كدبت فعمرك كام صاحب علشان كان نفسك تطمن...
وخسرت صحابك واطمنت
طب كام بالون فرقعو منك وانت بتنفخهم عالاخر ....
وعرفت اخرهم بس ندمت
دلوقتي فهمت انا عايز ايه .... انا كنت بفرقع بلالين ليه
انا عاوز حاجة بدون أخر... او حتى بأخر موصلوش
كام حيطة فضهري اضرب واهري فبدنهم بس ميتهدوش...
شيء مش مغشوش مضمون دايما ...
من غير محتاج انا اتاكد او حتى اخاف اني اتنكد ليكون
فالاخر برده فشوش
يابشر عارفاني وعارفة انا مين ... بلغو اسفي لكل البلالين

كلنا كنا فيوم بلونة وفقعتنا تجارب بني ادمين
بلالين عايشين نفسها تلقى حد يصدق ويقدرها... 
ويتاكد من انه عاوزها من غير ميجرب يخسره

هناك تعليقان (2):

  1. رغم اني فاهم انتي قصدك ايه وان الواحد بيبان في الشدة وبصراحة اووول مرة اسمع المقارنة الغريبة دي ورغم الفلسفة اللي فيها برضه مستغرب ازاي اخسر واحد عشان عملت له تست جاب اجله....مش عيب ان البالونة تفرقع لكن العيب ان الواحد يزود الضغط اكتر من اللازم.وعلى فكرة ممكن العيب يكون في صاحب البلونة واكيد توقع حاجات اكتررمن اللازم من البلونة وخفي ايدك بقى في التست شوية على الناس ههههههه...

    ردحذف
  2. وهو ممكن يحصل ايه اكتر من ان البلونة تفرقع ؟؟
    انت عارف البلونة فرقعت ليه ؟؟ لانك معرفتش تحافظ
    عليها وقعدت تنفخ فيها وتضغط عليها لحد اما مستحملتش وفرقعت سعتها قولت لنفسك ااه تصدق انا السبب انا اللى ضغت اوى .. طب وليه نعمل كدا واحنا عارفين ان لكل انسان مقدرة على التحمل تمام زى البلالين يبقى من الافضل اننا نحافظ عليها وناخد بالنا واحنا بنتعامل معاها عشان متفرقعش (عشان منخسرهاااش)

    ردحذف

يشرفنا نعرف رأيكم